۱۳۸۰/۱۰/۱۶

سلام
اين بلاگرم بعضي وقتا عجب حال ميگيره ها. روز پنچشنبه نشستم يه ساعت نوشتم بعدش كه Publish كردم سايت بلاگردان عزيز به راحتي نوشته من رو خورد!!! آره خورد، هيچي ديگه بعد از يه ساعت نوشتن همه زحماتم بر باد رفت!
- با وبلوگ حال كردين. باحال شده؟ خدا به كشكول عزيز خير بده كه همچين طراحي رو كرده. اي بابا فكر كردين كار منه، نه من اصلا قد اين حرفا نيستم! آخه اصلا HTML بلد نيستم اينارم كه مي بينيد از روي وبلوگ آقا سالك كپي كردم. اونم با 2ساعت وقت گذاشتن!!. خودمو كشتم. خلاصش اينكه دست آقا سالك درد نكنه. ولي سعي دارم هنوز تغييرش بدم، اگه خدا بخواد. فعلا كه امتحان پشت سر امتحان.
- اون شمشيري كه اون بالا مي بينيد يه كنتور كه تعداد اونايي رو كه تا اين لحظه به وبلوگ عاشقانه سر زدن نشون ميده.( جون مادرتون سر بزنيدا. يه وقت عدد كنتور روي صفر نمونه، آبروم ميره. ولي اگه سر نزنين مجبور دو ساعت اينترنت و بشينم پاي اينترنت هي بيام توي وبلوگ خودم هي خارج بشم دوباره بيام تو وبلوگم! تا كنتور هي شماره بندازه!!) خلاصه من هر كاري كردم كه هر كي وبلوگرو ميخونه يه ايميل بزنه تا بفهمم چند نفر خواننده دارم نشد. مجبور شدم كنتور بذارم تا هم خودم بفهمم هم بقيه. ولي چيز باحاليه.
- حالا طريقه كنتور گذاشتن:
ابتدا ماوس(موشواره!!) رو ور ميدارين بعد ميذارين سر جاش و تكونش ميدين تا نشانگر موشواره! روي شمشير بالاي وبلوگ من بياد بعدم كليك مي كنيد. حالا وارد يه سايت ميشين. بالا ، سمت راست صفحه يه كليد هست كه نميدونم روش چي نوشته يعني يادم نيست ولي فكر كنم يه چيزايي تو مايه «هر كي كنتور مي خواد دستش بالا» باشه. بعد از كليك كردن يه سري كارا انجام ميدين براي ثبت نام كه الآن يادم نيست ولي فكر كنم اول آدرس ايميلتون رو ميپرسه وبعد يه نامه براتون مياد كه روي لينكش كليك كنيد بعدش هم فرم مربوط به ثبت نام( مطمئنم همتون بلدين ولي اگه به مشكلي برخوردين يه ايميل بزنيد.) اين سايت يه سري خدمات خيلي بدرد بخور داره مخصوصا واسه وبلوگ داران عزيز از قبيل: مكاني براي ذخيره عكس ، طرح پرسشنامه ،‌ تهيه كنتور ، مكاني براي نگهداري رمزها و ... . بازم در اينجا خدا خيري به سالك خان بده كه اين سايت و به من معرفي كرد.
- آدما و حواها توجه كنن كه اين وبلوگ توسط دو نفر نوشته ميشه يعني يه وبلوگ گروهيه! يكي از اعضاي اين گروه دو نفره خودم يعني مهدي يه و نفر دوم آقا محمود كه فعلا در حال خر خوني و شايد كمتر بنويسه ولي كمو بيش باهاش آشنا خواهيد شد.

عاشقانه:
اين بخش رو واسه اين گذاشتم كه فال حافظ بگيرم و اينجا بنويسم و يا يه آيه از قرآن يا از نهج البلاغه يا هر كتاب باحال ديگه:
- اول قرآن. آيه 39 سوره مباركه المؤمنون :
اي قوم اين زندگاني (فاني) دنيا متاع ناچيزي بيش نيست و سراي آخرت منزلگاه ابدي است.
- حالا حافظ. به به عجب شعر باحالي واقعا اين حافظ بعضي وقتها چه حالي ميده به آدم:
واعظان كاين جلوه در محراب و منبر ميكنند...../ ..... چون بخلوت ميروند آنكار ديگر ميكنند
مشكلي دارم ز دانشمند مجلس باز پرس ........../ ..... توبه فرمايان چرا خود توبه كمتر ميكنند؟
گوئيا باور نميدارند روز داوري ................../ ..... كاين همه قلب و دغل در كار داور ميكنند
يا رب اين نو دولتان را با خر خودشان نشان ..../ ..... كاين همه ناز از غلام ترك و استر ميكنند
اي گداي خانقه برجه كه در دير مغان ............/ ..... مي دهند آبي كه دلها را توانگر ميكنند
حسن بي پايان او چندانكه عاشق مي كشيد ......./ ..... زمره ديگر به عشق از غيب سر بر ميكنند
بر دار ميخانه عشقي اي ملك تسبيح گوي ......../ ..... كاندر آنجا طينت آدم مخمر ميكنند
صبحدم از عرش مي آمد خروشي عقل گفت ...../ ..... قدسيان گوئي كه شعر حافظ از بر ميكنند!!
من كه فكر مي كنم اگه حافظ تو اين دوره زمونه زنده بود حتما جزو مقتولين قتلهاي زنجيره اي بود شايدم به جرم تشويش اذهان عمومي پيش عبدا... نوري و موسوي خوئيني ها بود!!!

تنهايي:
- فرا رسيدن سال 2002 ميلادي بر همه همشهريان وبلوگدار مبارك!!( ذك ميذاشتي سال ديگه ميگفتي!)
- رهرو آنست كه پيوسته و آهسته رود ...../ ...... رهرو اوني نيست كه گهي تند بره گهي خسته ( مصراع دومش يادم نمياد شرمنده)
- گلي ( مخلوط آب و خاك) خوشبو در حمام روزي..../.... رسيد از دست محبوبي به دستم
بدو گفتم كه مشكي يا عبيري؟ ..../.... كه از بوي دلاويز تو مستم
بگفتا من گلي نا چيز بودم ..... / ..... وليكن مدتي با گل ( همون گل)‌ نشستم
كمال همنشين در من اثر كرد ...../.... وگرنه من همان خاكم كه هستم!
من يكي نفهميدم كه اين شاعر تو حموم گل ميخواست چيكار؟ و اينكه اين گل ما چرا در مصرع آخر خاك شد؟
- عشق آنست كه بلبل با رخ گل ميكند! ...../ ..... صد جفا ميبيندو باز هم تحمل ميكند!
- دوستي يعني تحمل داشتن ...... / ..... خستگي از دوش هم برداشتن
- قايقي خواهم ساخت / خواهم انداخت به آب/ دور خواهم شد از اين خاك غريب
- بازم بگم اينم از حافظ:
مرا گر تو بگذاري اي نفس طامع ...../ ..... بسي پادشاهي كنم در گدائي
بياموزمت كيمياي سعادت ................/ ..... زهمصحبت بد( به جز من) جدائي كن جدائي
- هنوزم ميخواين، اين آخريشه:
كار ما نيست شناسايي راز گل سرخ / كار ما شايد اينست كه در افسون گل سرخ شناور باشيم!

پايانيه:
- پيوستن محمود رو به جمع وبلوگ نويسا و به وبلوگ عاشقانه تبريك ميگم.
- يه سري عكس روي اينتر نت دارم كه لينكش رو گذاشتم ان شا ا... خوشتون مياد.
ساحل نشين قلب پر مهرتان مهدي

0 نظر:

ارسال یک نظر